marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

De eerste 3 dagen

Hallo allemaal,

English text below.

Op zaterdag zijn we om 9:00 uur opgehaald door de taxi.

Op Schiphol bij de incheck balie was het erg druk ongeveer een wachttijd van 1 uur.

Daarna hadden we op IJsland 1,5 uur vertraging.

Om 21:00 uur lokale tijd(02:00 uur Nederlandse tijd) landen we op Halifax. En konden we eindelijk naar ons hotel toe. Waar ons een “kleine” kamer wachtte.

Na een goede nachtrust stonden we zondag om 7:00 uur naast ons bed. Rustig aangedaan en om 11:15 uur opgehaald i.p.v. 10:30 uur.

Een uitgebreide uitleg gekregen over de camper. Om 13:30 uur reden we weg. Eerst langs de supermarkt. Toen naar Shubie Campground in Dartmouth.

Daarna met de lokale bus Halifax bezocht en lekker gegeten.

Vandaag (11-6) om 7:30 uur opgestaan. Om 10:15 uur weg gereden naar Fisherman’s Cove(een plaatsje wat we hebben leren kennen via All your need is love). Een leuk oud vissersdorpje. Met een leuk vlonder pad door een beschermd natuurgebied.

Om 11:40 uur reden we daar weg richting Highway 7. We moesten helaas omkeren vanwege een brand in de natuur. Dus helemaal terug via Dartmouth.

Eindelijk op Highway 7. Een mooie weg met uitzicht op de oceaan.

Rond 17:00 uur gestopt bij Sherwood Village.

De temperaturen zijn overdag rond 17 graden en nachts rond 5 graden en de voorspelling voor vannacht is 0 graden. Dus koud. Gelukkig hebben we verwarming.

Tot de volgende keer. En we plaatsen nog wat foto’s

Hi all,

We had delay at Schiphol airport for a hour. That grow to 1,5 hour in Island.

We had a standard Canadian room with 2 double beds. In our hotel at the airport.

Yesterday we where pickup by the rental agency(45 minutes to late).

After a long explanation we drove to hour first campground(Shubie) in Dartmouth.

Today we drove to Fishermans Cove. A nice old fishing village.

From ther to Highway 7 along the eastern coastline to the north.

We stopped in Sherwood Village, where we now are camping.

The temperature is around 17 celsius. At night around 5 celsius. For this night is the expected temperature 0 degrees celcius.

Later More and we posted some pictures