marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

Van Sherbrooke to Port Hood.

Hallo allemaal,

We reden vanaf onze campground naar Antigonish. Daarna via de highway gereden naar naar Cape Breton Highlands National Parc.

Daar via de kustweg gestopt bij Broad Cove camprground. Midden in de natuur.

We hebben een stekelvarken de weg over zien steken. Onze eerste wildlife.

Vanaf de camping een rondwandeling gedaan.

In de nacht naar woensdag regende het wat en stak er een harde wind op.

We zijn om 10;00 uur weer gaan rijden. We volgen de weg rondom het park.

Verschillende keren gestopt en korte wandelingen gedaan. En de uitzichten bekeken.

Dit het is het Keltische gebied van Canada. De plaatsnamen staan in 2 talen. Namelijk Engels en Keltisch.

Het park verlaten en langs de kustweg tot Port Hood. Daar een RV Park gevonden. Liggend aan de oceaan. Gewandeld over het strand.

Tot later.

English:

We drove from our campground to Antigonish. From there to the Cape Breton Highlands National Park.

We camped at a campground in the park.

We walked around for a bit.

Today we follow the park main road. We stopped a few times to take a hike and look at the scenery. This part bis the Celtic part of Canada and the town names are in two languages. English and Celtic.

Now we camp at Port Hood at a RV park near the ocean.