marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

Van Port Hood naar Hopewell Rocks

Donderdag een lange dag in de camper. We hebben in 1 keer gereden naar Ponderosa Pines Campground in de buurt van Hopewell Rocks. Dit ligt in New Brunswick. Onze tweede staat van de vier.

Op het eerste gedeelte van de route op het eiland stond er heel veel wind.

Na de dam werd de wind minder, maar de regen erger. Waardoor we vooral snelwegen hebben genomen.

Vrijdag vroeg opgestaan en naar de Hopewell Rocks. Hier is een getij met een verschil van minimaal 14 meter dat kan oplopen tot 18 meter. Dit heeft met de maanstand te maken. Vandaag was het om 8:15 uur eb en kon je over de bodem lopen. Je zag nu zeewier op het droge. Het groeide uit de rotsen, die bij vloed onder water staan. Tussen de aparte steenformaties. Om 14:00 uur was het vloed met een hoogte vandaag van 15 meter. Ongelofelijk. Dit is wel een heel bijzonder wad.

Je zag in 15 minuten het verschil van het waterniveau zie foto’s.

Verder een rustige middag gehad op de camping.

Yesterday we drove in one day to Hopewell rocks. It was a very bad day with a lot of wind and rain.

Today very nice weather and we went early to the rocks.

It was at 8:15am low tide and at 2:00pm it was high tide. With a difference of 15 meters. We walked on the ground at low tide, later everything was water. Look at the pictures.