marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

Van Hopewell Rocks to Val Jalbert

Hallo allemaal,

We zijn na de Hopewell Rocks via national park Fundy gereden naar camping in Perth. Dit ligt echt in Canada en niet in Australie.

Deze dag was het erg warm en hebben we heerlijk in de zon gezeten en bij het zwembad afgekoeld.

De volgende dag werden we weer helaas wakker met regen. Gereden naar Riviere-du-Loup. Hier geluncht en gewacht om over te varen om 16:00 uur naar Saint Simeon. Hier een stukje langs de kust gereden naar Tadoussac. En gestopt bij camping du Fjord. Tijdens deze rit zijn we een nieuwe provincie ingegaan namelijk Quebec en ook een uur verder terug in de tijd. Dus 6 uur vroeger dan in Nederland.

Gisteren overgevaren naar Tadoussac. Hier het oudste houten kerkje bezocht van Canada en het dorpje bezocht.

Hierna naar door gereden naar het Parc National du Fjord-du-Saghenag. Hier even geluncht en daarna gewandeld naar een uitzichtpunt over de Fjord. Hier zouden we witte walvissen kunnen zien. Helaas Was het te mistig.

Vandaag gestopt bij Sante Rosa du Nord. Hier een wandeling gemaakt en daarna door gereden naar Saguenay. Wat aan het eind van de Fjord ligt. Geluncht en daarna via Alma doorgereden naar camping Val Jalbert. Dit ligt aan een meer en direct aan een oud historisch stadje.

Vandaag de waterval al bezocht morgen het stadje.

Tot Later.

Hello All,

We drove from Hopewell Rocks to Perth(in Canada not Australia).

Was very warfm and we cool down at the pool.

Next day we drove to Riviere-du-Loup and cross the river to Tadoussac.

We had a campsite here.

Yesterday we visit Tadoussac en see the oldest wooden church of Canada.

From there to Parc National du Fjord Saghenag. We hoped to see white wales. But it was to foggy.

Today we drove to Saguenay at the end of the fjord. From there to Alma.

From there to camping Val Jalbert. It is a old ghost town. We visit here today the waterfall.