marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

Van Val Jalbert naar Quebec city

Hallo allemaal,

Er staan nu ook foto’s van ons vorige verhaal. Wat internet problemen.

Woensdag 20 juni Val Jambert uitgebreid bezocht. Was erg leuk, ze liepen er in de klederdracht van de jaren 20. Ze deden ook voorstellingen zie foto.

Er was inde oude houtfabriek een beeld en geluid show. De waterval was erg indrukwekkend en er wordt nog steeds(sinds de 20 jaren) stroom opwekt.

Donderdag 21 juni vetrokken richting Quebec city. Begin van de middag aangekomen en daarna met de lokale bus naar het oude centrum. De busrit duurt wel lang 5 kwartier. Maar kost maar $3,50 (ongeveer €2,50 pp).

Daar rondgewandeld. Daar ook gegeten. Erg lekker.

Vrijdag 22 juni weer met de bus naar de oude stad. Daar eerst een bustour gemaakt van 1,5 uur. Daarna naar de citadel, wat nog steeds een actieve legerbasis is. Apart dat je het kan bezoeken. Wel met een gids. Daarna door het oude centrum gewandeld en uitgebreid geluncht.

Bij terugkomst op de camping was het erg druk, vanwege het feit dat dit weekend Quebec Day gevierd wordt. Dus iedereen gaat er op uit.

Zaterdag 23 juni. Vroeg opgestaan en de bus weer naar de oude stad genomen om een boottocht over de rivier te maken. Erg interessant, werd vel verteld en een fotostop bij een waterval. Die hoger is dan de Niagara Falls. Daarna de kathedraal bezocht en een kerstwinkel. We zijn alweer in de sfeer.

Als slot gelopen naar een permanente streekmarkt. Daar ook geluncht en wat streek producten gekocht.

Overal worden er muziekfestivals in de provincie Quebec gehouden. (dit is namelijk de oprichtingsdatum van Quebec) Dus zo ook feest op de camping met kampvuur en live muziek.

Morgen rijden we door in de richting van Mont Tremblant.

Tot later.

I put up some pictures from our last story. We had a bit of internet problems.

We visited on June 20 Val Jambert. A old town from the twenties.

They were wearing clothes from that time.

On June 21 we drove to Quebec city. In the afternoon we visit the old city. We take a bus and the trip is more then one hour and cost $3,50. We think very cheap.

On June 22 we took a roundtrip bus to see all the highlights. After that we visited the Citadel. It’s still a military base for the 22 regiment.

When we got back it was very busy on the campground. It is of course Quebec day.

Today we went to the city again and had a boat tour over the river and visited a local market.

Now it is also on the campground party time with live music and campfire.

Tomorrow we drive to Mont Tremblant. We get closer to you guys.