marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

Toronto en de terugreis

Donderdag 5 juli Nadat we op het vliegveld ons vorige verhaal en foto’s hadden geplaatst. Met de bus en de metro naar het huis van Anne en Jack.

Daar was alleen Paige(jongste dochter)aanwezig. Onze handbagage achter gelaten en met de metro naar downtown Toronto.

Uitgestapt bij halte Union. Langs de haven gelopen en het spoormuseum bezocht. En in de buurt rondgelopen. Erg Warm. Daarna terug naar de woning van Anne & Jack. Blair & Claudia kwamen( oudste dochters) en zijn we in de buurt gaan uit eten. Er waren ook een paar harde regenbuien en onweer. Daarna nog een film gekeken en om 23:30 uur naar bed.

Vrijdag 6 juli Tussen 8:00 en 8:30 uur opgestaan. Om 10:30 uur met de metro naar halte King. Daar rond gelopen en oude gebouwen en een mooie kerk gezien. Daarna gelopen naar een voormalige distelaarderij. Daar zitten nu allemaal kleine bedrijfjes in.

Daarna met de metro naar St. Patrick. Hiervandaan gelopen naar Chinatown. En daarna naar Kensigton Market. Een oude buurt voormalig Joods en nu veel andere culturen. Leuke winkeltjes en restaurantjes. Geluncht bij een Mexicaans restaurant.

Hierna gewandeld door de universiteitswijk naar het House of Parlement. Hier naar de metro St. George gewandeld en terug naar het huis van Anne en Jack.

Daar ons omgekleed en toen wij beneden kwamen, was Claudia er onverwacht vroeg van haar werk.

Daarna afscheid genomen van hun en met de metro en bus naar het vliegveld.

Tassen opgehaald en ingecheckt.

Met een bus naar een andere terminal gebracht. Helaas was het vliegtuig te laat. Dus we vertrokken met meer dan 1 uur vertraging.

De overstap werd daardoor wel erg krap. Maar in IJsland bleek dat het volgende vliegtuig ook vertraging had en later was er ook een technische storing. Dus nog meer vertraging. Hierdoor landen we op Schiphol pas om 13:45 uur i.p.v. 12:30 uur.

Hierna 45 minuten gewacht op onze koffer. Onder tussen belde de taxi dat hij er was.

Om 15:30 uur thuis met een voldaan gevoel en terugkijkend op een fantastische vakantie.

We hopen dat jullie hebben kunnen mee genieten van onze vakantie.

Laatste foto’s volgen nog.