marianne-victor-in-oostcanada.reismee.nl

Van Quebec city to Algonquin national park

Op zondag 24 juni gereden naar Mont Tremblant park. Daar aangekomen om 17:45 uur.

Camping midden in het bos geen telefoonverbinding, dus ook geen internet. Helaas wel regen.

Maandag 25 juni gaan wandelen naar 2 watervallen en daarna geluncht op een strandje aan een meer. Helaas was het water te fris om in te zwemmen.

Daarna gaan kijken bij de kano / informatie centrum waar vandaan we terug reden naar onze kampeerplek. Tijdens deze rit een hertje gezien, maar was helaas te snel voor een fatsoenlijke foto.

Dinsdag 26 juni verder gaan rijden in de richting van Ontario. Na 10 kilometer rijden door het park werd onze asfaltweg een gravelweg/zandweg. Dat betekent dat het 2,5 uur duurde voordat we het park konden verlaten.

We eindigden om 17:30 uur op camping Parc Lerslie aan een meer. Hier even in het warme water gelopen en in de zon gezeten.

Vandaag 27 juni verder gaan rijden en om 15:30 uur aangekomen in Algonquin National Park. Hier onze echte wildlife gezien en gefotografeerd. Namelijk een Moose(eland). Het regent pijpenstelen. Maar niet koud.

Morgen gaan we hopelijk hier wandelen. Als het weer meewerkt.

On Sunday 24 June we drove to Mont Tremblant Parc. There was no phone connecting so also no internet. It was raining.

Monday 25 June we hiked to 2 waterfalls en eat lunch at a beach from a lake there. The water was to cold to swim.

We saw a deer, but it was to quick to photograph.

On Tuesday 26 June we drove in the direction of Ontario. We took the road through the parc but after 10 kilometers. It went from paved road to gravel. So it took 2,5 hour to leave the parc.

We ended around 6:30 pm. On campsite Parc Leslie by a lake.

We walked in the warm water en rested in the sun.

Today June 27 we drove on to Algonquin National Parc. We arrived at 3:30 pm. We saw a Moose be site the road. Took some photo’s. At the moment it’s pouring with rain, but it is not cold.

We want to take some hikes tomorrow, if the weather allows it.